معرفی افزونه مترجم های برتر

بهترین سایت آموزش های رایگان زبان انگلیسی از صفر تا صد از مکالمه تا گرامر

امروزه زبان بین المللی تمام دنیا، زبان انگلیسی است و افراد برای اینکه بتوانند با تمامی دنیا در ارتباط باشند نیازمند یادگیری این زبان پرکاربرد هستند. یادگیری زبان انگلیسی فقط به صورت کلامی نیست و مثل هر زبان دیگر نیاز نوشتن، خواندن و گوش دادن داریم. اگر به حوزه ترجمه علاقمندیدحتما در بعضی جاها نیازمند به یک سری دیکشنری ها و افزونه های ترجمه هستید تا بتوانید در زمان کمتری معنی جمله و یا لغتی را که نمیدانید، پیدا کنید.

 

در این مقاله میخواهم افزونه های پرکاربردی را معرفی کنیم که برای ترجمه کلمات و متون در داخل مرورگرها کاربرد دارند. ما فارسی زبانان در پاره ای موارد در درک مطالب و مفاهیم انگلیسی به مشکل جدی بر می خوریم، و در این حین دسترسی ما به مترجم دشوار بوده و یا به هیچ گونه کتاب و یا فرهنگ لغتی دسترسی نداریم.

 

در این جا می خواهیم لیستی از افزونه های (اکستنشن های)  پرکاربرد را به شما ارائه دهیم که در زمینه ترجمه کلمات و متون در داخل مرورگر بسیار کاربردی هستند و حتی در یادگیری زبان های خارجه نیز  میتوانند به شما کمک کنند.


برای نصب این افزونه ها کافیست روی دکمه Add to chrome کلیک کنید. بعد از اینکه افزونه بر روی مرورگر نصب شد، می تونید آن افزونه را فعال کنید. به منظور مدیریت روی افزونه های نصب شده، گزینه More tools را از علامت سه نقطه بالای مرورگر انتخاب کنید. در این بخش گزینه ای به نام Extensions  می بینید که با وارد شدن به این قسمت می توانید اکستنشن را فعال یا غیر فعال کنید.

 

1. افزونه (اکستنشن) Im translator

 

اگر دنبال یک افزونه ی دقیق برای ترجمه کلمات و متون در همه مرورگرها (کروم، فایرفاکس، اپرا، یاندکس و …) هستید، افزونه Im translator میتواند برایتان بسیار کاربردی باشد. این افزونه از سیستم های ترجمه مایکروسافت و گوگل ترنسلیت و از مترجم بابیلون استفاده میکند تا دقیق ترین معانی را به شما ارائه دهد. در این افزونه حتی شما می توانید متن اصلیتان را چندین بار ویرایش کنید تا دقیقا به آن معنایی که میخواهید دست یابید. البته این افزونه قادر به ارائه دفینیشن کلمات انگلیسی به انگلیسی نیست اما می توانید ترجمه فارسی یا زبان های دیگر را داشته باشید.

 

افزونه Im translator به شما کمک میکند تا بتوانید یک صفحه از یک وب سایت و یا یک کلمه یا جمله را ترجمه کنید. حتی این افزونه قابلیت تبدیل  متن به گفتار را نیز در درون خودش دارد، و  میتواند تمامی فعالیت هایی که اخیرا انجام دادید را ذخیره کند تا بتوانید دوباره آن را بازیابی نمایید. این افزونه علاوه بر مرورگر کروم در فایرفاکس نیز کاربرد دارد. از ویژگی های مهمی که این افزونه ارائه می دهد این است که، دقیق ترین نتایج از ترجمه کلمات و جملات را در اختیارتان می گذارد. این افزونه قابلیت پشتیبانی بیش از 66 زبان را دارد..

قیمت: رایگان

 

2. افزونه Quick translator

 

این افزونه میتواند تمامی کلمات و عبارات و مقالات خارجی  و متن های طولانی را تنها با یک کلیک ترجمه کند، البته افزونه Quick translator میتواند در مرورگر کروم نتایج ترجمه را در سریعترین زمان در اختیارتان بگذارد.

 

برای کار با این افزونه باید یک کلمه و یا متن را دقیقا هایلایت کرده و روی آن کلیک راست نموده و سپس گزینه Quick translator را انتخاب کنید. این افزونه پرکاربرد قابلیت پیشتیبانی بیش از 50 زبان را دارد. از ویژگی های دیگر این افزونه میتوان به کاربر پسند بودن آن نیز اشاره کرد چون بسیاری از افراد از کار با این افزونه راضی بوده اند و این مورد به یک نقطه قوت برای این افزونه تبدیل شده است.

 

3.  افزونه DeepL Translator

 

با افزونه DeepL Translator  بدون محدودیت می توانید کلمات و متن های مورد دلخواهتان را ترجمه کنید. این افزونه از سرعت و دقت بسیار بالا برخوردار است.  این نرم افزار از ۸ زبان رنده دنیا پشتیبانی می کند که متاسفانه زبان فارسی را شامل نمی شود.

با این افزونه می توانید متون ترجمه شده را در فضای ابری که در اختیار شما قرار می دهد سیو کنید و اگر مجددا نیاز داشتید بتوانید از آن استفاده کنید.

 

 

اگر می خواهید متنی را از فایل ورد یا پاورپوینت ترجمه کنید می توانید از روی سایت DeepL Translator متن را وارد و ترجمه آن را مشاهده کنید.

قیمت: رایگان

 

4. افزونه Translate Me

 

این افزونه یکی از بهترین و  کاربردی ترین ابزار جهت ترجمه است و فقط در اپل و مرور گر اپل با حجم 83.3 MB نصب می شود. می توانید با استفاده از افزونه Translate Me  کل صفحات یک وب سایت را ترجمه نموده و یا فقط  بخش کوچکی از متن آن را هایلایت کرده و ترجمه نمایید.

 

این افزونه قابلیت پشتیبانی 120 زبان را دارد ولی باید خاطر نشان کرد که این افزونه رایگان نیست و باید ماهانه چیزی حدود 10 دلار پرداخت کنید تا بتوانید به آن دسترسی کامل داشته باشید.

 

 

5. افزونه XTranslate

 

این افزونه پرکاربرد برای مرورگرهای کروم و اپرا کاربرد دارد. همچنین افزونه XTranslate  برای اینکه خروجی بهتری را به کاربران نشان دهد از سرویس های ترجمه بینگ ترنسلیتور و گوگل ترنسلیت و یاندکس ترنسلیت (Yandex Translate) استفاده میکند. بعد از اینکه افزونه را روی مرورگر نصب کردید وارد setting شده و زبانی که می خواهید به آن ترجمه شود انتخاب کنید. بعد کلمه را انتخاب کرده و با کلیک راست افزونه را انتخاب کنید. این افزونه ترجمه و صوت متن را به طور همزمان در اختیار شما قرار می دهد.

 

برخلاف دیگر افزونه ها، این افزونه قابلیت ترجمه فایل هایی با فرمت پی دی اف را نیز به شما ارائه میدهد و این یکی ازمزیت های این افزونه می باشد.

قیمت:‌ رایگان

 

 

6. افزونه Rememberry

 

افزونه Rememberry  در ترجمه کلمات و پاراگراف ها و حتی صفحات وب کاربرد دارد، همچنین می توان از این افزونه برای یادگیری زبان نیز استفاده کنید. این افزونه قادر به دسته بندی کلمات در قالب فلش کارت برای مرور مجدد است. اگر با آنکی کار کرده باشید می تونید از این افزونه به جای آنکی استفاده کنید  در این افزونه می توانید با لغاتی که دوست دارید دک بسازید.

 

 

افزونه Rememberry  قابلیت پشتیبانی 100 زبان را دارد که در این زمینه میتواند برای افرادی که مشتاق یادگیری زبان های خارجه علاوه بر  انگلیسی هستند مفید باشد. شما هم می تونید معنی کلمات را به انگلیسی یا از زبان دیگری که در حال یادگیری هستید به انگلیسی ترجمه کنید.

قیمت: رایگان

 

7. افزونه TransOver

 

افزونه TransOver یکی از پرکاربردی ترین افزونه ها برای مرورگر کروم می باشد که دارای ویژگی های بسیار زیادی است. یکی از این ویژگی ها این است که تنها با کلیک بر روی کلمات می توانید به طور خودکار آنها را ترجمه کنید.

  

همچنین می توان گفت که این افزونه برای یادگیری زبان های خارجه نیز بسیار مفید است و قابلیت تبدیل متن به گفتار را نیز دارد که میتواند برای بهبود در یادگیری تلفظ بسیار مفید واقع شود. همچنین به شما امکان میدهد تا هر متنی را بتوانید از زبان مادری خودتان به یک زبان خارجی ترجمه کنید. برای اینکه متن را به صوت تبدیل کنید در تنظیمات افزونه گزینه Text to Speech را فعال کنید و بعد انتخاب کنید که با کدام دکمه راحتر هستید که صوت متن را برای شما بخواند. مثلا دکمه Alt را در تنظیمات انتخاب کنید وقتی کلمه یا متن مورد نظر را انتخاب می کنید علاوه بر این که ترجمه را می بینید با فشردن دکمه Alt تلفظ آن کلمه یا متن را هم می توانید گوش کنید.

قیمت: رایگان

  

8. افزونه Mate translator

 

افزونه Mate translator برای مرورگر فایرفاکس و کروم و اندروید یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین افزونه ها در زمینه ترجمه می باشد که دارای ویژگی های بسیار خاصی است که در اختیار کاربران قرار می گیرد.

 

افزونه Mate translator مثل سایر افزونه ها، برای صفحات وب و متن هایلایت شده کاربرد دارد. همچنین اگر بخواهید در زمینه یادگیری زبان فعالیت کنید این افزونه میتواند در زمینه تلفظ کلمات به یادگیری و بهبود لهجه شما کمک کند. حتی این افزونه به شما اجازه می دهد صوت متن انتخاب شده را دانلود کنید. این افزونه ۷ روز دسترسی رایگان داشته و بعد از آن باید خریداری شود.

قیمت: $9.99 در ماه

 

 

نتیجه گیری

تمامی افزونه هایی که در این مقاله معرفی کردم بسیار کاربردی هستند و شما متناسب با نیازتان میتوانید از هر کدام استفاده کنید. حتی اگر در حال یادگیری یک زبان های خارجی هستید این افزونه ها برای شما می توانند مفید واقع شوند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.