تاپ ترین سایت های تقویت لیسنینگ

بهترین سایت آموزش های رایگان زبان انگلیسی از صفر تا صد از مکالمه تا گرامر


سلام در این بخش 8 سایت برتر برای تقویت لیسنینگ رو بهتون معرفی می کنم  که کمک می کنن تا درک مطلب شنیداری شما خیلی تقویت بشه.

 

یکی از بزرگترین پاشنه اشیلهای زبان اموزان توانایی درک مطلب شنیداری یا همون listening comprehension هست. البته در کتاب انگلیسی واقعی آمریکایی به تفصیل آموزش های جامعی در این خصوص ارائه کرده ایم.

 

یک تکنیک فوق العاده قدرتمند برای تقویت درک مطلب شنیداری و البته افزایش دایره واژگان اینه که به فایلهای صوتی یا ویدیویی گوش کنید و همزمان متن اون فایل رو هم بخونید.

 

 

می پرسید این جور فایلهای صوتی -ویدیویی رو از کجا گیر بیاریم؟ تا آخر این ویدیو با من همراه باش می خوام 8 تا سایت خفن برای تقویت لیسنینگ بهت معرفی کنم که با کمک این سایتها می تونی توانایی درک مطلب شنیداری و دایره لغاتت رو به سرعت موشک تقویت کنی.

 

دو سایت اول برای زبان اموزان سطح مقدماتی مناسبه.

 

1. Videojug

در این سایت میتونید ویدیو های کوتاه آموزشی با موضوعات مختلف پیدا کنید البته همه این ویدیو ها دارای متن کامل نیستند اما اغلب شون متن دارند.

 

http://www.videojug.com/

 

 

2. VOA

این سایت مقالات اخبار رو همراه با معانی لغات و اصطلاحات به زبان انگلیسی ارائه میکنه. هر مقاله دارای فایل صوتیه. البته یکی از ضعف های این سایت اینه که متن اخبار خیلی آهسته و غیر طبیعی تلفظ میشه اما برای افراد مبتدی میتونه شروع بسیار مناسبی باشه.

 

http://learningenglish.voanews.com/

 

 

و اما شش سایت دیگه که در ادامه معرفی می کنم مناسب زبان اموزان سطح پیشرفته هست.

 

 

3. Freakonomics

 

این سایت برنامه های رادیویی جذابی رو به صورت پادکست ارائه میکنه. البته این پادکستها صرفا در زمینه پول نیستن و شامل کلی اطلاعات آماری در زمینه مسائل اجتماعی هم میشه.

 

http://www.freakonomics.com/radio/?radcat=radio-podcasts

4. Mixergy 

 

این سایت یک سری مصاحبه با بیزینسمن های موفق انجام داده که همه این مصاحبه ها در قالب پادکست همراه با متن ارائه شدن. سرعت اسپیکینگ در انگلیسی واقعی رو می تونید در این پادکستها ببینید.

 

http://mixergy.com/interviews/

5. NPR shows

 

این سایت یک شبکه رادیویی خیلی معروف در آمریکاست. اغلب این برنامه های رادیویی به صورت آنلاین و همراه با متن ارائه میشن.

 

http://www.npr.org/programs/

 

 

محتواهای ترکیبی 

 

6. YouTube 

 

بعضی از ویدیوهای یوتیوب کپشن دار هستند. میتونید همه ویدیوی کپشن دار رو با تایپ کلمات در باکسی که بالای صفحه این سایت هست سرچ کنید. یوتیوب یکی از سایتهای به شدت مورد علاقه منه و نسبت به سایت های دیگه ویدیوهای بیشتری داره. بنابراین به احتمال خیلی زیاد می تونید در زمینه مورد علاقه تون حداقل یک ویدیو پیدا کنید.

 

http://www.youtube.com/results?search_query=life%2C+cc

 

7. Dotsub 

 

در این سایت می‌تونید به ویدیوها زیرنویس اضافه کنید. در این سایت می تونید به زبان های مختلف ویدیو  پیدا کنید. البته لینکی که برای شما گذاشتم فقط برای زبان انگلیسیه. در این سایت می تونید هم ویدیوهای سخت پیدا کنید هم  ویدیوهای آسون.

 

http://dotsub.com/view/language/source/eng?order=numberOfViews

 

 

8. TED talks

 

سایت تد به معرفی سخنرانی های جذاب از تمامی افراد در سراسر دنیا می پردازد. این سخنرانی ها شامل موضوعات مختلف و همین طور کلی موضوعات علمی میشه.

در کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش تد نوشته کریس اندرسون می تونید 30 تا از بهترین سخنرانی های تد رو پیدا کنید.

 

http://www.ted.com/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.