یادگیری لغات زبان انگلیسی

بهترین سایت آموزش های رایگان زبان انگلیسی از صفر تا صد از مکالمه تا گرامر



با مفهوم ریشه شناسی لغات انگلیسی بیشتر آشنا بشیم و این روش را خوب بشناسیم:

قبل از هر چیزی لازم است که بدانیم ریشه شناسی لغات انگلیسی چیست و آن را خوب بشناسیم! ریشه شناسی یا Etymology یک روش علمی می باشد که به مطالعه ی اجزای مختلف یک لغت می پردازد (به اجزای مختلف یک لغت تکواژ morphemes گفته می شود) که بعد از این که  تکواژ را در کنار هم قرار می دهیم واژه ساخته می شود ! به همین راحتی .

بهتر است که بدانیم خود تکواژ شامل ۳ قسمت می باشد : اول پیشوندها یا prefixes ، دوم ریشه ها یا Roots و آخری پسوندها یا Suffixes که وقتی اینها باهم ترکیب شوند، لغت را تشکیل خواهند داد !

تکنیک ریشه شناسی به دانشجوها این فرصت را خواهد داد که بتوانند حوزه واژگان خود را به طور شگفت آوری توسعه دهند .  واژه هایی که از طریق این تکنیک فراگرفته می شوند در ذهن ماندگارند.

مطالعه ریشه شناسی واژگان برای افرادی که قصد دارند به صورت درست در مهارت های گفتاری و نوشتاری تسلط پیدا کنند از اهمیت زیادی برخوردار می باشد .

پسوندها Suffixes
 
ریشه ها Roots
 
پیشوندها Prefixes
پیشوندها در ریشه شناسی لغات عدد1

رهایی از کابوس حفظ لغات و پی بردن به واقیعت ریشه ها

مشکل بزرگی که اکثر زبان آموزان دارند، یادگیری و حفظ لغات انگلیسی می باشد که این موضوع به یک کابوس وحشتناک تبدیل شده است، برای ریشه کن کردن این کابوس روشی بر پایه ی ریشه ی لغات ابداع شده که در آن دیگر نیازی به حفظ لغات و یا رو آوردن به روش های غیراصولی مثل کدگذاری روی کلمات و… نیست! و با تجزیه کلمه به معنی آن می رسیم. پس با خیال راحت به سراغ روش ریشه شناسی بریم!

 
 

مفهوم تجزیه و تحلیل ریشه لغات انگلیسی

تجزیه و تحلیل لغات یا (Word Analysis) یعنی لغات را به عناصر تشکیل دهنده تجزیه کنیم و بعد این عناصر ( شامل پیشوندها – ریشه ها – پسوندها ) را در کنار هم قرار دهیم و سپس به معنی لغات می رسیم.

پیشوند، ریشه و پسوند لغت به چه معناست؟

پیشوند لغت یا Prefixes همیشه قبل از ریشه ها قرار می گیرند و باعث می شوند تا واژه ها معنای تازه ای پیدا کنن.

ریشه یا root به هسته ی اصلی لغات گفته می شود که پیشوندها و پسوندها به آن اضافه می شوند.

پسوندها به آخر واژه ها اضافه می شوند و اجزای کلام واژه ها (parts of speech) (اسم – فعل – صفت – قید و …) را مشخص می کنند.

چگونه لغات به اجزای تشکیل دهنده آنالیز می گردند؟

اینکه لغات انگلیسی به چه شکلی آنالیز می شوند بستگی به تسلط و شناخت شما از تکواژ دارد، هرچقدر تسلط و شناخت شما به تکواژ بیشتر باشد ، آنالیز واژه ها برای شما راحت تر و بهتر می شود.


کالوکیشن چیست؟ Collocation

واژه های Collocations واژه هایی هستند که نقش هم نشینی و یا همایند می باشند. در زبان انگلیسی، برخی از کلمات با بعضی دیگر رابطه هم نشینی دارند مانند tell a lie. در این عبارت، واژه lie همیشه با فعل tell همراه است نه با فعل say . یعنی tell با lie رابطه همنشینی دارد. اهمیت واژه های Collocation در مهارت های نوشتاری (writing) و گفتاری (speaking) در آزمون های بین‌المللی بسیار قابل توجه است. تسلط بر واژه های همایند ( کالوکیشن ) این توانایی را به داوطلبان می دهد که واژهای صحیح را در نوشتار و گفتار استفاده نمایند.

اصالت در ریشه هاست
 
چرا این تکنیک برای یادگیری لغات، علمی و اصولی است؟

یادگیری و آموزش لغات انگلیسی به شیوه ریشه شناسی (Etymological Analysis) یکی از تکنیک های علمی و اصولی در حوزه واژگان زبان انگلیسی است چون بر مبنای اصول زبان شناسی و واژه شناسی (morphology) و آنالیز واژگانی (Word Analysis) می باشد.

چگونه میتوان با این روش معانی واژه ها را در جمله حدس زد؟

حدس معانی لغات در جمله یا متن همه بستگی به تسلط شخص به تکنیک ریشه شناسی و گذراندن دوره آموزش لغات انگلیسی به روش ریشه شناسی دارد. لذا دانشجویان و مترجمان محترم با شرکت در دوره های آنالیز واژگانی و یا با دریافت پکیج تصویری آموزشی (Self-Study-Pack) می توانند این تکنیک را فراگیرند.

 
آیا بعد از مدتی معانی لغات فراموش می گردند؟

چنانچه فقط به حفظ واژه ها و یا از روش های غیرعلمی برای یادگیری استفاده می کنید، خیلی سریع لغات از حافظه شما محو می شوند اما با روش ریشه شناسی ذهن جنبه تحلیلی پیدا می کند به این دلیل که واژه ها را آنالیز می کنیم و با یادگیری "وندها" و تعامل با آنها واژه ها در ذهن ماندگار می شوند البته همه این ها بستگی به تکرار و تمرین و آنالیز متن به صورت پیوسته دارد.

آموزش لغات انگلیسی به روش ریشه شناسی در کدام آزمون ها کاربرد دارد؟

اگر قصد دارید در آزمون های داخلی و یا بین‌المللی شرکت نمایید در بخش واژگان (Vocabulary) و درک مطلب (Reading comprehension) این تکنیک و توانایی را به شما می دهد که تست های واژگان و آنالیز متن را به خوبی انجام دهید.

یادگیری زبان انگلیسی سخت است؟ چقدر زمان میبرد؟

یادگیری زبان انگلیسی

سوال خوبی است – در ادامه به این پرسش که انگلیسی برای افرادی که زبان اول آنها فارسی است سخت است یا خیر می پردازیم.

یادگیری انگلیسی سخت است؟

برای پاسخ به این سوال باید زبان اول، سوابق، فرهنگ و نگرش شما را در نظر بگیریم. البته عوامل دیگر نیز دخیل هستند.

لیست زیر دشواری سایر زبان های اصلی را برای انگلیسی زبانان بومی نشان می دهد (تخمینی). با فرض اینکه دشواری و زمان لازم برای یادگیری یک زبان یک مفهوم دوطرفه است (یعنی اگر زبان اول شما برای انگلیسی زبانان سخت باشد، انگلیسی نیز برای شما سخت خواهد بود) می توانید به پاسخ پرسش خود برسید.

کافی است زبان خود را پیدا کرده و به دسته بندی نگاه کنید:

گروه اول: 23-24 هفته (575-600 ساعت)

زبان های نزدیک به انگلیسی

آفریقایی، نروژی، دانمارکی، پرتغالی، هلندی، رومانیایی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، سوئدی.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.